Din păcate, în societatea modernă, problemele digestive au devenit destul de des întâlnite. Tot mai multe persoane se confruntă cu constipația, flatulența sau crampele abdominale, ori chiar cu o afecțiune cronică cum este sindromul de colon iritabil. Cu toate acestea, sunt multe modalități prin care vă puteți îmbunătăți digestia. Dacă încercați să vă schimbați puțin stilul de viață, obiceiurile alimentare și alimentele pe care le consumați, veți observa că veți începe să vă simți mai bine și să vă creșteți astfel calitatea vieții.   

Iată în continuare câteva sfaturi pentru a vă îmbunătăți digestia:

1. Preocupați-vă să aveți o dietă bogată în fibre din surse precum cereale integrale, legume și fructe. Sunt alimente care vă oferă o sațietate pe termen lung, iar fibrele pe care le conțin ajută mâncarea să traverseze mai ușor tubul digestiv. În plus, nivelul zahărului din sânge rămâne în limite normale.   

2. Hidratarea este foarte importantă pentru digestie. Avem nevoie de apă pentru a digera mâncarea solidă. Apa pe care fibrele o absorb și o transportată în colon asigură un tranzit intestinal bun. Dacă vă confruntați cu constipația, una dintre cauze ar putea fi faptul că nu beți suficientă apă. 

3. Faceți mișcare în mod regulat. Aceasta este o altă modalitatea de a reduce constipația pentru că exercițiile regulate ajută mâncarea să traverseze tubul digestiv.

4. Concentrați-vă pe ceea ce mâncați și încercați pe cât posibil să luați masa într-un mediu relaxant. Nu în fața laptopului sau a telefonului mobil. Încercați să adoptați un stil de viața mai relaxat și evitați, atât cât de poate, stresul.  

Veți vedea. Prin schimbarea câtorva obiceiuri alimentare și a stilului de viață, digestia și, în general, starea de spirit se vor îmbunătăți semnificativ.

Top