Nu are grăsimi, conține puține calorii, e plin de vitamine și minerale și, cel mai important, este foarte rar asociat cu alergiile. Sparanghelul nu e o legumă foarte populară la noi și este asociată, în general, cu preparatele sofisticate servite în restaurante. Și asta este exact ceea ce îți propunem. O rețetă sofisticată, dar deloc complicată, pe care poți să o pregătești acasă. Mai ales că este și vremea căpșunelor și ar fi păcat să nu te bucuri de ele în combinații cât mai diverse și mai inedite.

Primăvara și vara sunt, prin excelență, anotimpurile în care consumăm cele mai multe salate. Sau, cel puțin, așa ar trebui. Și dacă ești curios și dispus să încerci și combinații mai puțin obișnuite, și să nu te abați de la principiul de a mânca cât mai sănătos și sezonier, iată propunerea noastră: salată cu sparanghel, căpșune și parmezan.  Dacă căpșunele se află pe lista alimentelor pe care trebuie să le elimini o perioadă din dietă, în urma rezultatelor testului Imupro, le poți înlocui cu ridichii roșii. 

INGREDIENTE        

500 de grame de căpșune sau ridichii roșii

500 de grame de sparanghel

Parmezan (adăugat în cantitatea dorită)

Dressing: oțet balsamic, ulei de măsline, sare și piper

MOD DE PREPARARE

Gătește sparanghelul astfel încât să își păstreze culoarea vie și să rămână crocant. Dacă nu ai mai gătit sparanghel până acum, trebuie să știi că se folosește doar partea lui fragedă. Cea mai simplă metodă de a-l pregătit este să îl pui în apă clocotită cu puțină sare și să îl lași să fiarbă 2 minute, după care să îl scoți într-un bol cu apă și gheață. Sparanghelul poate fi pregătit și la abur sau într-o tigaie cu puțin unt și puțină apă.  

Spală căpșunele și taie-le. Dacă trebuie să le excluzi din dietă, le poți înlocui cu ridichii roșii.

Prepară vinegreta din ingredientele menționate mai sus. Opțional, poți adăuga și creson sau alte plante aromatice care sunt pe gustul tău. Pune dressingul peste sparanghelul răcit și căpșune, și adaugă parmezan ras sau fâșii.

Top